lördag 31 december 2011

Årets sista pass

Idag blev jag lite wild & crazy och körde ett pass helt utanför mitt schema. Vågat va?
Tyckte att jag kände mig bättre när jag vaknade, men hade vilodag på schemat och så skulle det förbli. Det var bara det att jag kände mig så rackarns rastlös idag. Frisk luft och diverse aktiviteter i form av längd-och slalomåkning skulle ha stått på hela familjens schema idag om det inte vore för att dottern åkte på influensa/magsjuka. Så vi har varit inne hela dagen och tagit hand om henne på bästa sätt. Inte konstigt att man vill ut i friska luften till slut.
Innan middagsförberedelserna lade jag därmed ut Garmin på bron och bytte om till löparstassen. De flesta drog antagligen på sig den lilla svarta i samma stund... Avverkade 7 km i långsam takt och tänka sig; under min runda mötte jag inte en enda löpare men däremot rätt många nyårsfirare med påsar från Systemet i händerna. Till den skaran hörde inte jag ikväll.
Löpningen kändes bra i kroppen, men inte i flåset. Det var inte aktuellt att försöka med någon fartlek idag heller. Körde sedan lite prehabträning för att stärka upp mina höfter, samt armhävningar, ryggresningar och situps.
Har även hakat på coachens utmaning; plankan varje dag med 10 sekunders ökning per dag. Det fick bli min avslutningsövning för det här året.
Nu väntar jag på att Lina ska komma hem igen, för jag är sugen på att spinna!

Gott Nytt Träningsår på er alla; 2012 är fyllt av möjligheter och utmaningar som bara väntar på att bli avklarade!

Ni känner igen gummibandet va? Min räddning inför 2012;)

2 kommentarer:

  1. Snyggt avslut på året!

    Åh jag längtar TOKmycket efter spinning! På lördag smäller det ;)!

    Gott nytt Linda!! Nu kör vi för ett grymt träningsår!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser verkligen fram emot att spinna, men jag väntar tills du kommer tillbaka;)

    SvaraRadera