söndag 18 december 2011

Ja se det snöar!

Det snöar och snöar. Vintern har kommit tillbaka och det är ljust och fint ute igen. Dessvärre innebar det moddiga och oplogade vägar idag när det var dags för långpass. Det kändes lite motigt, men jag hade tur och fick sällskap av mannen - det känns lite lättare när man har sällskap.
Vi försökte springa i hjulspår och där det var hyfsat upptrampat, men det var knöligt och slirigt på sina ställen. 15-17 km stod på schemat så vi sprang iväg mot Örnäset, sedan in mot stan och hem igen. Det var hur skönt som helst ute, kring 0 grader, och vi hade medvind halva vägen. Däremot fick vi motvind på vägen hem och eftersom det snöade så kändes det som småspik i ansiktet. Ett par glasögon hade inte varit helt fel en dag som denna, eller varför inte ett helt visir, men det var bara att dra ner mössan så långt ner det bara gick i pannan för att försöka skydda ögonen.
Totalt landade vi in på 17,2 km. Eftersom mannen hade cyklat på bana både fredag och lördag så var han rätt mör i benen och därför gick dagens löpning i sakta mak. Jag tror att det var bra för min höft, för jag hade inte ont vare sig under eller efter passet! Kroppen känns fräsch och jag är nöjd och glad!

Nu väntar en ny vecka med nya pass. Coachen kommer inte att få några julklappar av tomten eftersom hon har gett mig testlopp nu IGEN. I don´t like testlopp. Men jag ska bocka av även detta och sen ska jag må bra resten av veckan, nöjd med att det är det sista testloppet för det här året!

Sällskapet of today!

2 kommentarer:

  1. Ja det är trevligt med sällskap, gäller bara att få ihop det med kidsen!

    SvaraRadera