söndag 1 januari 2012

Årets första träningspass!

Vi vakade in det nya året igår, kikade på fyrverkerierna runt omkring oss och önskade varandra ett Gott Nytt År. Sen var det bums i säng eftersom vi anade hur natten skulle bli. Och mycket riktigt; dotterns magsjuka har inte avtagit ännu, natten blev orolig vilket innebar mindre sammanhängande sömn för oss vuxna. Det var segt att kliva upp i morse, tanken på ett långpass var inte sådär jättefrestande direkt. Men framtåt lunch kändes det lite bättre så jag begav mig ut på 19 kilometers löpning, där de första 10 kilometrarna bestod av rejäl motvind. Det som inte dödar härdar... När färden vände hemåt hade jag däremot medvind och det var skönt. Kroppen var inte riktigt med på noterna idag, det kändes trögt, men förhoppningsvis blir uppladdningen bättre inför nästa långpass.
Jag mötte inte ett enda nyårslöfte på min runda idag, men de flesta börjar antagligen sina nya liv på måndag. Själv har jag inte avlagt ett endaste löfte, men däremot har jag en förhoppning om att 2012 ska innehålla mycket träning och vara skadefritt för min del!

Årets första långpass - check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar