söndag 25 december 2011

Julträning

Julaftonens träning blev ett långpass på 17,2 km. Dåligt plogat på sina ställen, så det blev ett steg fram och två steg tillbaka. Det blev ett rätt kuperat pass med mycket backar, vilket kan vara rätt skönt när man springer lite längre pass; det händer något under vägen...
Tror att det är det långsammaste långpasset hittills men samtidigt är det bra att kroppen får vänja sig vid att vara igång under en längre tid!

Dagens pass skulle egentligen ha varit ett testlopp på 7 km + 2 km uppvärmning, men eftersom det inte finns några längre flacka vägar här hos mina föräldrar, så det fick det bli ett besök i byns gym istället. Och vad pysslade jag med där då? Ja, det blev bänkpress UTAN vikter för stången var nog tung (ja, jag outar mitt klenskap direkt!). Sedan följde rodd, sit-ups, ryggresningar, biceps, triceps, benböj, utfall och axlar. Jag anar vad som väntar imorgon...

Lite spartanskt kanske...

...men nog för att skapa träningsvärk i spaghettikroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar