lördag 3 december 2011

Backpass - check!

Det gick! Efter inköp av födelsedagspresenter och avlämning av barn till var sitt kalas så styrdes kosan mot Ormbergets elljusspår. Eftersom de har fått till ett litet lager med konstsnö vid startområdet så fick vi snällt parkera nere vid foten av slalombacken och utgå därifrån istället. Man vill ju inte gärna vara och trampa omkring i det lilla, tunna snötäcke som de lyckats få till.

Lägg till bildtext
Härligt att för en gångs skull få till ett pass i någorlunda dagsljus. Det hade börjat skymma, men vi hann värma upp innan det blev mörkt.

Hade kalasen börjat liiite tidigare hade vi hunnit få mer
av dagsljuset...
Vi började med 15 minuters uppvärmning i sakta mak. Därefter körde vi löpskolning, tre olika övningar, innan vi fortsatte med "huvudnumret" - d v s backlöpning.
5*lång backe stod på schemat, teknik viktigare än fart. Det var kul och jobbigt, tycker nog att jag fick till tekniken riktigt bra - det kändes som om jag kunde trycka på bra uppför.
Slutade med nedjogg och snabb stretching; det blåste rätt så kallt och som tur var hade jag med mig en extra jacka och väst som jag snabbt kunde dra på mig under stretchingen.
Vidare hem, hämta kidsen, duscha och sen iväg på 40-årskalas.
Är jättenöjd över att jag hann med löpningen idag, då är jag i fas med schemat! Imorgon har jag "långpass" på schemat. Just nu stormar det ute så jag hoppas att det har hunnit lugna ner sig till dess!

Löpskolningen avklarad...

...och backpasset. Jippieee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar