söndag 11 december 2011

Kort långpass

Grand finale på träningsveckan är söndagarnas långpass. Jag är ju inte uppe i några längder att skryta med än så länge, men jag håller på att bygga upp kroppen och är så sakteliga på väg. Idag skulle långpasset bestå av 90 minuters terräng, men eftersom det snöat rätt rejält de senaste dagarna så finns det inte längre något elljusspår att springa på. Dagens långpass fick istället gå på cykelvägar och backiga villakvarter (Skurholmen är ett rätt bra alternativ). Målet var ju-jutsu-klubben där sonen skulle gradera idag.
Kroppen kändes rätt fräsch efter gårdagens cykling, det kändes så klart att jag varit igång men det kunde ha varit värre. Tempot var riktigt långsamt och fokus låg istället på att tänka på bra teknik, framför allt i de backar jag kunde hitta.

Imorgon blir det vilodag och sen inväntar jag nytt schema för kommande vecka. Vill gärna klämma in något spinningpass och helst en simning, men veckan har fortfarande bara 7 dagar och varje dygn innehåller som bekant inte mer än 24 timmar...

Jag fixade "långpasset" och sonen fixade sin gradering!

Idag gick det inte fort...

6 kommentarer:

  1. Vi kör spinn/core/sim imorgon om du är intresserad. Kom på alltihop, eller välj det du vill. Men om du har vilodag så är det kanske inte läge. Hörs och ses! /c-m.

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat med långpass idag också!

    Jag längtar tills jag får börja springa igen. Troligtvis lagom till jul, då blir det löpning i Smålandet! :)

    Jag käkar vitlök nu också ;)!Nu jäklars ska kroppen bli frisk!

    Bara hör av dig när du vill komma med på pass!
    Du är SÅ välkommen!! :)

    SvaraRadera
  3. Jag är grymt sugen på spinning och core, vi får se; helt plötsligt gör jag en ko-vändning:-D

    SvaraRadera
  4. Yes kom kom kom ikväll :)

    Det är sista gången jag kör spinn/coren nu innan jul, det får du inte missa ;)!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad duktig du är som springer långpass efter lördagens långpass :) Jag var väldigt förvånad att det inte kändes nåt i benen efter spinningen. Om du vill kan du leta reda på mig på facebook eller mejla eftersom det här känns lite tveksamt med kommentarerna :) Hoppas att jag lyckas få iväg den här nu iaf :)

    SvaraRadera
  6. Lina å C-M: Tyvärr ingen spinning ikväll, vill spara på mina ben lite så de fick vila. Men jag var grymt sugen, speciellt när kollegan skulle iväg.. Men Lina du kör väl efter jul igen?

    Annika: NU funkade det ju:) Jag har inte FB så jag får testa att maila dig istället, eller lämna en kommentar hos dig! Visst gjorde vi det bra i lördags, jag är fortfarande så himla nöjd:)

    SvaraRadera