onsdag 14 december 2011

Backe

Måndag var som bekant vilodag. Tisdag blev tyvärr en vilodag, det blev tjorvigt att få ihop vardagen helt enkelt. Idag var planen att ha en vilodag eftersom vi skulle ut på trevligheter med jobbet, men eftersom gårdagen blev en vilodag så funkade det inte riktigt med ytterligare en - speciellt inte när denna vecka innehåller 4 löppass.
Därför packade jag mina springkläder redan igår kväll, planen var att klämma in ett pass efter jobbets slut och innan trevligheternas början. Sagt och gjort. Jag kände verkligen suget efter att få komma ut i luften, även om det blåste ordentligt från alla håll och kanter. När klockan var halvfem skyndade jag mig att dressa om och begav mig sedan iväg på dryga 10 minuters uppvärmningsjogg följt av backintervaller. Dessa skulle helst vara långa, ca 400 m, men jag hittade bara en 300 meters-backe som fick duga.

6 backintervaller med joggvila var planen men eftersom backen var för kort blev det 2 straffvändor. Uppdraget var att tänka mycket på tekniken; fram med höften, öppna upp bröstkorgen, kortare steg med lite högre knän. Farten inte lika viktig som tekniken. Tyckte att jag fixade det bra.
Totalen landade alltså på 8 intervaller. Sedan nedjogg tillbaka till jobbet igen för att vara med på lite ost, kex och vin innan vi styrde kosan mot Kaptensgården i Gammelstad för en riktigt god middag.
Jag är så himla nöjd med att jag hann med löpningen idag! Och kroppen kändes bra efter helgens eskapader, pigga ben - kanske vilodagarnas förtjänst:)

Ibland stöter man på udda grejer under löpningen.
Idag en bil som halkat ned från vägen ovanför...
Nöjd, nöjd, nöjd efter dagens intervaller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar