måndag 12 december 2011

Vilodag med yoga

Förra säsongen tipsade coachen mig om yoga för löpare. Hon skickade över ett länk till ett klipp som fanns på YouTube. Jag körde det där lilla passet då och då efter mina längre löprundor. Idag klickade jag mig vidare och hittade bland annat ett klipp som fokuserar på höfterna. Perfekt!
Kvällen har alltså ägnats åt en del yoga för att mjuka upp och stretcha ut hamstrings och höftböjare i diverse olika poser. Riktigt skönt och en lagom aktivitet för en vilodag!
Fick schemat för veckans pass igår kväll och denna veckas tema heter "Tid". I mitt stilla sinne tänkte jag att det skulle innehålla tre lite kortare pass eftersom man har så mycket att fixa och fokusera på nu under december månad. Coachen tänkte annorlunda; man ska istället TA sig tid till träning TROTS att man har en del att stå i. Det innebär 4 pass denna vecka:

Distanspass
Backintervaller
Återhämtningspass
Långpass

Hepp! Jag ska försöka göra mitt bästa! Därmed blev det extra viktigt med vilodagen idag, trots att måndagar egentligen är spinning + core-kväll. Min arbetskollega fick därmed klara sig utan mig ikväll, men jag anar att hon har det riktigt trevligt i Linas backar och raksträckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar