fredag 23 december 2011

Kvällslöpning

Det är mycket som ska hinnas med nu inför julfirandet. In i det sista fixas och trixas det, både hemmavid och på jobbet. Jag har varit riktigt trött och känt ett stort behov av ledighet och nu är jag äntligen där! Halleluja, välkommen ledighet med dagar fyllda av träning, umgänge, mat och mys! Det ska bli SÅ skönt! Jag ska passa på att vara ute i ljuset (japp - igår vände det äntligen!) och den friska luften så mycket jag bara kan.
Efter 3 (!) vilodagar från träningen (upplägget från min sida är kasst, det är helt och hållet mitt eget fel och inte coachens) rev jag av ett 10 km-pass ikväll. Det var riktigt skönt; - 7 grader och helt vindstilla. Hittade ett bra flyt i löpningen som hängde i ända fram till de 3 sista kilometrarna. Då ökade jag farten och i och med det blev det givetvis lite tyngre i både andning och löpsteg.
Körde en snabb stretch och några styrkeövningar innan jag avslutade med en skön bastu! Nu är jag redo för julhelgen!

10 km, check!

Det kom snö till slut...

..så jag firade avslutat pass med en snöängel. Dock hade
snöängeln lite svårt att komma upp, så den blev lite
demolerad... Sorry.

4 kommentarer:

  1. Du ser stark ut i låren, susar du fram?

    SvaraRadera
  2. Åh det strålar löparenergi om dig!! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, nej inga starka lår bara sneda knän:-D
    Jag susar inte ännu, det är ett tag kvar tills dess.

    Nu väntar jag på att din vad ska bli bra Lina!! Hur ligger den till?

    SvaraRadera
  4. Jag provsprang faktiskt en runda igår, kunde inte hålla mig längre. MEN nu gör det ont igen! Aj aj aj suck! Ditt knä och min vad får tusan bli bra NU!

    Julkramar från Småland!

    SvaraRadera