söndag 4 december 2011

Där satt den, coachen!

Idag skulle jag avverka ett långpass på 12-14 km. Jag var rätt öm i vaderna efter gårdagens backträning, men tyckte att det skulle bli skönt med ett löprunda för att mjuka upp kroppen. Ringde grannen och frågade om hon ville med, men hon hade redan avverkat sitt pass. Försökte flirta med mannen, men han skulle sätta sig på trainern. Så jag fick tack vackert byta om och dra iväg själv.
Hela natten har regnet piskat mot sovrumsfönstret så jag väntade mig ett riktigt oväder. Men jag hade sån tur att jag slapp det värsta regnet och hade knappt någon motvind alls. Avverkade 14,7 km och satte sedan tänderna i coachens styrkeutmaning; 2 varv av styrkeschemat:

Sit-ups
Triceps
Armhävningar
Utfall
Benböj
Plankan
Ryggresningar

Kan lova att jag var rätt mör efteråt... Men nu är det gjort coachen, där satt den!

Efter detta följde middag, bastu och kvällsfika. Nu hägrar sängen, målet till veckan blir att försöka få 8 timmars sömn per natt. Jag har varit helt knäckt av denna veckas sömnbrist!

Sen måste jag få visa vad som satt och tryckte i våran häck idag:

En liten vit kanin, (trodde jag)...
..som visade sig vara en hare:) Den ville inte komma
nära mig tyvärr:(

2 kommentarer:

  1. Bra kört! Du kommer att vara en riktig biff till sommaren :) Bra med sömnen. Ska ta fasta på det jag med!

    SvaraRadera
  2. Tror inte att jag blir så särdeles biffig, styrka är inte min grej. Men jag blir avis på Linas armmuskler, så jag måste ta mig i kragen:)

    SvaraRadera