fredag 30 december 2011

Avslutning

Vad passar väl bättre än att runda av 2011 med ytterligare en förkylning? Den här hösten har förkylningarna avlöst varandra som ett pärlband. Döm om min förvåning när jag vaknade igår och kände att ytterligare en förkylning var i antågande. Men efter den här får det baske mig vara nog. Detta ska vara den sista för det här året och sen ska 2012 bli ett riktigt bra år på alla sätt och vis; jag ska vara noga med kost och sömn för att hålla mig stark och motståndskraftig mot alla eventuella förkylningsbaciller!
Än så länge sitter förkylningen bara i huvudet; öron, näsa, irriterade ögon men jag har ingen värk i kroppen eller feber. Jag proppar i mig mat med chili, vitlök och dricker hemmagjort ingefärste. Utöver det har jag försökt få i mig mycket frukt och grönt.
Mitt marathonprogram fortlöper och den här veckan består av ca 10 km distans, fartlek och långpass. Dagens var fartlek, men jag kände på flåset att det inte var läge så jag bytte ut det mot ytterligare ett 10 km distanspass som gick väldigt, väldigt sakta. Tänker att endera bryter förkylningen ut ordentligt, eller så går den tillbaka. Jag hoppas på det senare. Löppasset följdes av en riktigt varm bastu och därefter en mumsig fiskgryta med mycket aioli (vitlök, vitlök, vitlök)! Imorgon är det årets sista dag, jag hoppas få fylla den med träning och uteaktiviteter!

Nämen se Skalman (nej, det är inte kapten Zoom, inte idag...)!
Och med passande fartgräns också!

2 kommentarer:

  1. Snygging!! :) Bra jobbat!

    Konstigt att se snö igen! Här är det grönt och fint! :)

    Hoppas vi ses på cykelsadeln nästa lördag! :)

    Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer absolut att sitta på cykeln nästa lördag om du är tillbaka då! Tycker du har varit borta nog länge;)

    SvaraRadera