onsdag 31 augusti 2011

Crawl-skola, to be continued..

Badhuset inne i stan har under hela sommaren skyltat med att de ska ha en crawlskola till hösten. Som jag har gått och flurat på detta; ska jag anmäla mig eller inte? Jag är helt enkelt kass på att crawla och skulle verkligen behöva lära mig en gång för alla hur man gör. Saken blir ju inte bättre av att jag även blir åksjuk/sjösjuk av just det simsättet. Så jag har helt enkelt hållit mig till bröstsim de gånger jag har varit iväg.
Idag gjorde jag slag i saken och ringde till Actic, gymmet som ska hålla i crawlskolan. Tyvärr visade det sig att man var tvungen att vara medlem hos dem för att få vara med på simskolan. Gick inte ens att betala enbart för kursen. Snopet, när jag nu väl fick fingrarna ur.
Vad göra? Jo... Hello mr MacGyver, kan du lära mig att crawla? Och tänk, det kunde han. Kvällen har alltså spenderats i bassäng, simmandes fram och tillbaka med mannen vid sidan om som tipsat och trixat för att det ska gå så bra som möjligt. Och det jag blev mest förvånad över var att jag inte blev så särdeles åksjuk denna gång, eftersom jag fick låna hans simglasögon. Tänk vilket enkelt litet trick, att slippa blunda när man vickar huvudet ner och åt sidan!  Men jag kommer att få träna mycket om det ska flyta. Väääldigt mycket...
Avslutade med några längder hederligt bröstsim, så att det blev någon sorts träning idag iallafall.

4 kommentarer:

  1. Jag ville också börja crawlkursen, trist att den bara är för medlemmar!

    Så bra att du fick en lärare i alla fall! Jag var också på potus igår, drog därifrån klockan 17 så vi måste missat varandra, men vi lär säkert synas i bassängen snart :)!

    SvaraRadera
  2. Nej vad synd! Ja vi stöter säkert på varandra förr eller senare, C-M sa att du kör spinningpass så helt plötsligt sitter jag där på en cykel:) I bassängen har jag så fullt upp med att lära mig crawla, så där ser jag ingen annan:-D

    SvaraRadera
  3. Ok, då var vi alla här! :) Bra Linda att du tog tag i det, stort! På lördag blir det mer sim! kanske ses strax efter lunch? /c-m.

    SvaraRadera
  4. Jaa, du är varmt välkommen på ett spinningpass! :)På tisdag blir det en extra lång utmaning i tour de france, kommer befinna oss i cykelbubblan i 100 min :)

    Såg att du anmält dig till vätternrundan! Kul!! Det är en fantastisk upplevelse att befinna sig där! Vi får se till och cykla ihop nästa vår/sommar :)

    SvaraRadera