söndag 14 augusti 2011

Rekordbyrån nästa!

Denna helg har innehållit allt annat än konditionsträning. Jag har hunnit med både umgänge med släkt och vänner, kalas, marknad, pubkväll, titta på mannens segelflygning, trevliga middagar - you name it - men ingen löpning eller cykling. Detta beror givetvis på det förbaskade knät som fortfarande är ömt och blått. Jag har smort med Voltaren-gel och det har hjälpt till att lindra smärtan en del. Denna gången ska jag låta knät blir bra innan jag börjar belasta det och när det väl blir, så ska jag börja i liten skala.
Under tiden kör jag mina små styrkeövningar, idag blev det både ryggresningar och tåhävningar eftersom jag inte hann med gårdagens övning.
Sen blev det inte någon planka under gårdagen heller, så istället fick jag pina mig ordentligt idag och göra en extra lång; klämde till med hela 3 minuter och 25 sek. Detta är nytt rekord, har aldrig någonsin klarat plankan så länge. Men då var det darrigt i armarna efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar