torsdag 11 augusti 2011

...och ur paketet rullade...


Som jag har väntat!

Eller, den rullade ju inte ut ur paketet direkt. Hela dagen har den stått i sin kartong medans det har rått full aktivitet inför dotterns födelsedag imorgon. Men när barnen var nattade så kavlade mannen upp ärmarna och hämtade verktygslådan i garaget. Vilken tur att jag har MacGyver, för jag hade inte fått ihop denna själv...

Tadaaa - färdig!

Efter att jag provcyklat mannens cykel för en dryg vecka sedan insåg jag snabbt att jag också ville ha en ny träningskompis med två hjul! Och här är...hon?...han?... Har ju förstått att man måste döpa sin räser, men eftersom jag inte har några pedaler ännu och därför inte fått premiärcykla den så har jag inte fått någon känsla. Tänkte Håkan när jag såg den på bild första gången, men jag tror inte att det är en Håkan. Känns ju mer som en tjej nu när jag har hjälpt till att montera ihop den.
Frågade mannen vad hans räser heter. Han tittade frågande på mig och sa: Scott!? Han kanske menar Skott med "k".

Någon som har ett förslag? 

Hur som helst; någon cykling blev det inte idag. Inte heller någon löpning. Däremot 60 utfallssteg. Plankan orkar jag inte ta nu, så jag får köra dubbla plankor imorgon istället mellan tårtbakning och kalas!
Nu måste jag ta mig i kragen träningsmässigt, annars är snart förfallet totalt...

4 kommentarer:

  1. Åh vilken läcker kärlek :)

    Jag kikar just nu runt för fullt, en ny racer ska det bli :)! Svåra beslut!

    Hoppas du kommer trivas med din!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den fin! Men än har inte pedalerna kommit så jag har inte kunnat testa den:(
    Jag ville inte lägga alltför mkt pengar på en hoj, så valet föll på denna. Kikade på en Trek, men tjejmodellen var slut för i år så då blev det Scott istället. Har beställt via Tyskland, så priset blev lite bättre.
    Lycka till med cykeljakten, blir spännande att se vad det blir:)

    SvaraRadera
  3. Åh så snygg cykel! Jag har likadan ;) Jag kallar bara min för Contessa :) Givet att det är en tjej!

    Ett tips om du har satt ihop den själv är att ändå svänga förbi en cykelbutik med kunnigt folk som kan hjälpa dig så att inställningarna blir perfekta. Viktigt när man sitter många timmar på sin racer :) Kör hårt!

    SvaraRadera
  4. Erika: Ja, även om jag har en MacGyver här hemma som mer än gärna hjälper mig att montera ihop cykeln, så antar jag nog att jag behöver lämna in den för lite justeringar. Jag längtar verkligen efter premiärturen:)

    SvaraRadera