fredag 19 augusti 2011

Halvvägs på utmaningen

Mina damer och herrar; igår sattes det ett nytt Plankan-rekord. Jag stod ut i hela 4 min och 15 sek. Det tar sig med andra ord. Jag undrar just hur länge världsmästaren i Plankan orkar stå? H*n har antagligen inga spaghetti-armar iallafall. Jag tror att jag är halvvägs på plankan-utmaningen och undrar just hur det går för coachen, hon har inte yppat något om sin planka ännu.
Det verkar som om vädret håller på att klarna lite, jag känner mig rastös och skulle lätt kunna ta ett cykeltur eller t o m testa knät med lite löpning. Men tyvärr. Idag ska jag vara parkerad på baken och sörpla kräftor i goda vänners lag. Det är inte helt fel det heller, men speciellt andfådd blir man inte och hjärtat får inte jobba särdeles hårt heller. Kanske blir det lite smygträning om man försöker knäcka klorna i armvecket, med hjälp av biceps ?

2 kommentarer:

  1. Kanske att levern får sig ett träningspass också? :) /c-m.

    SvaraRadera
  2. Wow plankan i 4 min, stark mage!! Bra jobbat!

    SvaraRadera