tisdag 2 augusti 2011

Meine kleine spaghettiarmen

Har precis fullföljt dagens styrkeutmaning; 50 armhävningar.
Pust, stånk å stön. Jag fixade 40, sen fick jag ta en microvila. De 10 sista var tunga. Men nu är de gjorda och armarna känns som babianarmar som släpar i golvet. Är till och med lite jobbigt att skriva på datorn. Säger väl en del om mina armmuskler.
Har lurat med mannen på styrkeutmaningen; han har gjort rumplyft imorse och har kvar sina armhävningar. Det är bra, då kan jag hänga över honom i kväll och räkna högt och ljudligt.

Idag firar jag och mannen bröllopsdag. Han är och cyklar räser och jag gör armhävningar... Mycket kärleksfullt. Vi ska äta middag på Hamnköket ikväll. Efter det hoppas jag hinna med en springtur eftersom det står på schemat idag. Det blir dock inte coachens senaste utmaning, den måste jag ladda för några dagar. Känns som att den måste mogna helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar