tisdag 9 augusti 2011

Denna dagen knappt ett liv

Dagens aktivitet inskränkte sig bara till Jari-utmaningen, d v s 60 armhävningar. Gjorde 20, då ringde telefonen. Snabbt avslut. Gjorde 30 och tog en micropaus. Avslutade sedan med de 10 sista. Alla på tå, men 60 i följd skulle jag aldrig klara...

Har ätit surströmming med min syster nu ikväll, så himla gott och mycket trevligt! Försökte beklaga mig över knät för henne, visade t o m upp det för att få lite medömkan. Men det hade jag inget för. Hon jobbar som operationssyrra på stadens sjukhus och konstaterade snabbt att hon dagligdags ser sånt som är långt mycket värre än mitt knä. Hon var t o m besviken på hur lite det syntes. Hrmpf. Hon skulle bara veta hur det känns!
Fast idag är det faktiskt lite bättre, men jag hoppade över löpningen bara för att ge knät lite extra tid till bot och bättring.

Idag ska jag däremot haka på en ny grej a´la coachen; plankan i 30 dagar. Att varje dag göra plankan och se hur länge man kan stå om 30 dagar. Jag ska vara ärlig och säga att jag tror att denna utmaning kan bli lite si och så när jag väl har börjat jobba igen och ekorrhjulet börjar snurra, men precis som Jari-utmaningen så ska jag försöka göra mitt bästa!

2 kommentarer:

  1. Det blev väl mjölk till strömmingen?
    Jag dricker ALDRIG mjölk, men till surströmming är det GOTT!

    SvaraRadera
  2. 10Sekunder: Japp, det blev mjölk:) Hakar du på plankan-utmaningen??

    SvaraRadera