torsdag 1 september 2011

Inspiration

Dagen började riktigt bra; var på en föreläsning med ultralöparkungen Rune Larsson. Det var riktigt bra, han är en bra föreläsare som kan konsten att hålla den röda tråden hela berättandet igenom. I stort handlade föreläsningen om målsättning och drivkraften för att nå sina mål. Jag hade gärna sett att han pratat mer om sina löparäventyr, det finns ju så mycket man vill veta om honom och hans träning!
Stärkt av föreläsningen knallade jag iväg till jobbet och på första rasten anmälde jag mig till Vätternrundan 2012. Ja jag vet, jag borde ju ha blivit löparmotiverad men jag är ju redan anmäld till Stockholm Marathon nästa sommar så det fick bli Vätternrundan istället. Valde gruppen som startar kl 05:44 och hoppas att det blir bra, har ju ingen erfarenhet direkt...
Så här i efterhand så undrar jag i mitt stilla sinne hur det ska gå? Tänk om jag kommer vara jättesliten av löpningen så att det blir tungt att cykla? Maran går den 2 juni och Vätternrundan den 16:e samma månad. Det är ju trots allt 30 mil och jag har som längst cyklat 3... Men kul ska det bli!

1 kommentar: