torsdag 11 augusti 2011

Plank numero due

Efter att ha fixat och trixat med dotterns kalas så behövde jag komma ut i luften en stund. Vi har riktigt kallt idag, termometern stod på 10,5 grader när jag svidade om till löparkläder.
Drog iväg på en 7-kilometersslinga och till min förvåning kändes kroppen riktigt pigg! Vet inte om det har att göra med den svala, fuktiga luften men det gick lätt att andas. Höll ett hyfsat tempo på 4,33 min/km och den totala sträckan landade på 7,1 km.
Tyvärr fick jag ont i mountainbike-knät efter 4 km, så jag ska testa att linda det och lägga benet i högläge en stund. Vet inte om det är lite to late för en sådan behandling, skulle kanske ha gjort det direkt när jag gjorde illa mig men bättre sent än.... ja ni vet.

Har även betat av 60 crunches, det sved ordentligt i magen vid de 15 sista och de var definitivt inte lika vackra som de 20-30 första.
Och sen var det dags för planka nr 2. Kroppen darrade rejält när jag hade stått i 2 minuter, men eftersom jag var tvungen att slå mitt rekord från förmiddagen så bet jag ihop och landade på 2 min och 35 sek. Sänder ett tanke till coachen som befinner sig på Sicilien just nu. Hon lär väl göra plankan hela tiden när hon ligger där på stranden, några timmar per dag. Vinkandes med ena handen till alla italienare som glider fram på playan. Hon ser säkert helt oberörd ut där hon står. Kanske läppjandes på en drink till och med...
Hoppas att du har det bra Mia (och att du såg min italienska rubrik, haha)!

Nu ska jag ladda för nästa utmaning; kalas för drygt 20 kids imorgon kväll. Det mesta är förberett så det är bara att go with the flow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar