onsdag 3 augusti 2011

Försök till långpass

+26 grader idag. Inte det ultimata löparvädret om jag får välja. Men idag hade jag bestämt mig för att göra ett försök till långpass, dessa har uteblivit totalt sedan Varvet. Eftersom den längsta sträcka jag sprungit sedan dess ligger på en sisådär 8-9 km så kunde jag inte bränna på med en 20-kilometrare direkt. Så det fick bli en lugn och sansad ökning istället. På med vätskebälte och iväg. Jag svettas sällan när jag springer, men idag rann det både på ryggen och vid pannan. Det var otroligt varmt! Jag vet att man inte får säga det här (man får inte klaga på det fina sommarvädret); men jag längtar till höstlöpningen när luften är klar och solen skiner. Härligt!
Fick ihop totalt 13,7 km där medeltempot låg på 5,15 min/km. Försökte verkligen att hålla nere tempot för att vara ute länge, men jag hade känning av min höft och baksida lår till och från under hela passet så jag vågade inte sakta ner ytterligare. Det är då den där malande/ilande känslan kommer.

Direkt efter löpningen gjorde jag dagens styrka som bestod av 50 utfall. Förra veckan gjorde jag 20 utfall och fick en fin träningsvärk i rumpan. Jag anar att något liknande kommer drabba mig imorgon.

Nöjd med dagens pass - trots värmen!


Resten av dagen har spenderats på ett 60-årskalas. Mycket trevligt och framförallt var det lyxigt att få sätta sig vid dukat bord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar