söndag 15 januari 2012

Jag är på gång!

Igår var det första dagen utan halsont, var bara lite öm i halsen. Idag har jag inte haft ont alls. Så vad gör man jag då? Jo jag tar ett litet pass på längdskidorna för att fira. Ett eget pass, utan kidsen. Mannen var med, det var han som var passets initiativtagare tillika min personliga Larry Poromaa.
Planen var ett mycket långsamt pass. Jag har i och för sig ingen teknik när det gäller skidåkning, så det går aldrig fort direkt. Konstaterade ikväll att jag springer snabbare än jag åker skidor...
Iallafall så var tempot långsamt. Det visade sig att Larry Poromaa hade vallat mina skidor hyfsat bra; mycket glid men tyvärr inget fäste. Alla åkte om mig, unga som gamla. Mest knäckande är det ju när de i min mormors ålder kommer sprättandes förbi med världens fäste under sina skidor och ett tempo som liknar Kallas.
Tog mig runt 5,4 kilometer. Det var skönt, från att ha varit -20 grader i morse så låg tempen på behagliga -2 grader nu ikväll. Blåste och snöade lite men det var så skönt att få komma ut och röra på kroppen att det inte bekom mig det minsta!
Väl hemma pressade jag mig ett stort glas färskpressad apelsinjuice med färskriven ingefära i, allt för att mota Olle i grind. Coachen har mailat över veckans schema, som innebär en mjukstart med kort distanspass, backintervaller och ett långpass.
Nu ska jag göra mitt bästa för att hålla mig frisk och stark!

Inte direkt svettig efter kvällens pass. Men glad!

2 kommentarer:

  1. Ja men usch vilken seg förkylning! Stackare.

    Men kul att se dig på Ormberget! :) Reagerade direkt på Bloglovin när jag såg bågen och den typiska bloggbilden :) Härligt! Jag gillar ju skidåkning men i år har jag verkligen förträngt att jag kan åka - tror det blev för mycket stress under åren med Vasaloppsträningen.

    SvaraRadera
  2. Ja, träningstillfällena bara rasslar förbi medans halsen vägrar ge med sig:( Men det var skönt med ett skidpass, kan avslöja att jag har ont i ljumskar och axlar idag...

    SvaraRadera