lördag 28 januari 2012

Spinningåterkomsten

Hade min vilodag igår. Det var rätt skönt. Det blev en riktigt slapp kväll med familjen, där vi bara myste och såg på TV. Det blir inte så mycket TV-tittande för min del annars, det är något jag har prioriterat bort. Visst, något program här och där, men vi har till och med valt bort alla programpaket och har just nu bara grundutbudet - och det funkar riktigt bra. Inte ens barnen efterfrågar något annat - än så länge.
Hur som helst så kände jag av mitt löparknä under gårdagen. Inte någon jättestor smärta, men lite molande och huggande då och då under dagen. Morr.
Men jag har kört massage med min tennisboll, samt med brödkaveln som har fått agera foamroller eftersom jag inte har någon sådan i min ägo. Det gör ont. Men ska vara effektivt.
Dagens träning blev ett spinningpass med Lina. Riktigt roligt. Ett 45-minuterspass helt i min smak. Bra musik och ett bra upplägg med både backar och intervaller. Kände att jag absolut måste få in mer spinning i min veckoträning, det var så himla kul!
Hade gärna kört ytterligare ett träningspass, kanske längdskidor eller simning, men dottern skulle ha pyjamasparty för sina kompisar och grannarna bjöd över oss på en jättetrevlig middag så tiden fanns helt enkelt inte.

Imorgon väntar ett långpass på mig. Jag ska absolut ta mig ut, frågan är bara hur långt jag kommer innan knät ger sig till känna. Planen är att ringa efter hämtning om det helt går åt fanders. Men jag ska inte ta ut något i förskott!

Världens skickligaste spinninginstruktör? Iallafall
i mitt tycke!

Linas tria-vapendragare C-M hann med både spinning
och fotografering!

1 kommentar: