onsdag 4 januari 2012

Två å fyrtisex

Har haft finbesök idag; lille Frank har varit och hälsat på mig hela dagen. Vi tog en promenad, såg på skidåkning på TV samt körde en kort runda med sparken. Eller snarare; han drog mig för allt han var värd och jag hade lyxen att bara få stå och åka.
Har inte tränat något idag, annat än coachens utmaning. Det var tungt idag. Var trött i armarna och magen redan vid 1,5 minut. Men jag bet ihop och försökte nynna på Magnus, Brasse och Evas räknesång inne i huvudet. En, två, tre, fyra, fem, sex... Det är bara det att den går lite fortare än vanliga sekunder så jag fick köra om den några gånger. Det i sig var distraherande, det var omöjligt att försöka uppskatta någon tid medan jag hade sången i huvudet. Sen när armarna och magen började ge upp i slutet, fick jag tjuvkika på klockan och tänk då hade jag fixat 2 min och 46 sek. Imorgon blir det 10 sekunder till. Hon är hård, den där coachen...

Ja, alltså lille Frank är ju en hund. Inte ett barn.
Fast det hade ju varit lite festligt med tanke på
sparkturen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar