torsdag 26 januari 2012

Löpskolning

Ett lugnt distanspass blev kvällens träning tillsammans med mannen. Började med ca 2 kilometers uppvärmning, därefter ett set med fyra stycken olika löpskolningsövningar:

Höga knälyft
Indianhopp
Sidolöpning
Hälkick

Efter det följde lite drygt 11 km i ett lagom prattempo. Tyvärr kände jag av mitt löparknä efter ca 7 km, så det första jag gjorde när jag kom innanför dörren här hemma var att stretcha. Sen tog jag fram mitt specialvapen; tennisbollen. Brukar försöka massera ryggslutet, strax ovanför baken på de lite "mjukare" delarna med den, och det brukar funka riktigt bra!
Imorgon blir det vilodag, kanske lite yoga- och stretchövningar på sin höjd!

Det hemliga vapnet!

1 kommentar:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera