söndag 29 januari 2012

Långpass

Söndagar = långpass. Så även denna söndag. Har gruvat mig lite eftersom jag har känning av mitt löparknä igen. Har stretchat och masserat med både tennisboll och brödkavel sen i fredags kväll, allt för att försöka lindra, eller bli av med känningen. Imorse när jag klev ur sängen tyckte jag ändå att det kändes lite bättre. Eller så var det inbillning för att jag ville springa.
Termometern stod på -16 grader när jag bytte om och lade ut Garmin på bron. Klädde mig ordentligt och bestämde mig för att springa med mina Asics Kayano eftersom de är lite mer dämpade än Bugsen. Allt för att lindra eventuella knä-känningar.
Tog sedan på mig "Trynet" och drog iväg. Höll ett långsamt tempo med korta steg, för givetvis har jag googlat på löparknä och ett av tipsen var att man skulle försöka korta ned steglängden för att inte ITB-senan ska få för stora påfrestningar. Ja, vad vet jag? Jag griper efter alla halmstrån jag kan!
Löpningen gick riktigt bra. Stannade efter 1 mil för att stretcha eftersom jag kände av knät lite. Fortsatte sedan hela rundan hem och slutade på 18 kilometer. Känner mig så glad för att det gick bra!
Imorgon blir det spinning & core, ska boka redan ikväll så att jag inte blir utan plats! Linas pass är poppis!

Asics Kayano, hittills de skönaste löpardojjor jag
haft i min ägo! 

2 kommentarer: