tisdag 10 januari 2012

Gammelmans-promenad

Ingen ny status på det halsonda. Men rastlösheten gnager, så ikväll fick det bli en promenad. Ingen powerwalk inte, utan mer en gammelmans-prommis; en sån där hasande strosande sådan.
Så otroligt skönt att komma ut och röra på kroppen lite, även om jag önskar mer... Glad för det lilla, dock!
Tänk; det är lite mindre än 6 månader kvar till Sthlm marathon. Så nu ger jag halsen denna vecka, men nästa MÅSTE den vara okej igen!
Hittade detta lopp för någon dag sedan och är väldigt sugen på att vara med! Men först vill jag se att kroppen håller för den första maran, innan jag anmäler mig till ytterligare en. Axa-loppet måste vara en njutning för själ och hjärta, vilken vacker miljö att springa i - om än säkert väldigt krävande!

Kort sträcka tog låååång tid.

4 kommentarer:

  1. Ja Linda nu får du ta och bli frisk!!
    Saknar dig i spinnsalen!!
    tack för tipset om stötvågsbehandlingen på helex, det ska jag kolla upp! :)

    Se så, nu blir du frisk där med basta!! Onda baciller nu flyr ni bort, långt bort!!

    SvaraRadera
  2. Ja, bli frisk! ... jag har också kollat på Axa fjällmara, men den är fulltecknad :(

    SvaraRadera
  3. Fjällmaran ska vara riktigt vacker! Fjällen häromkring går inte av för hackor, jag nöjer mig med att vandra där, nog så ansträngande:)

    Krya på halsen!

    SvaraRadera
  4. Lina, C-M och Helena: Tack snälla ni för omtanken! Jag är hyggligt less på min hals:(
    C-M: Jag trodde att det fanns platser kvar på Axa, är du riktigt säker? Nu måste jag in å kika igen på deras hemsida:)

    SvaraRadera