måndag 30 januari 2012

Mindre kul

Har precis läst ett mail som coachen skickat, gällande mitt löparknä-to-be. Det innehöll både bra och mindre bra nyheter. Den mindre bra nyheten är att jag inte ska springa på två veckor. Två lååååånga veckor. Inte får jag köra spinning heller, det har hon i sin tur dubbelkollat med sin sjukgymnast (ja hon ÄR helt superduper som engagerar sig så, jag är så glad att just hon är min coach). Vad återstår då? Jo ett gäng övningar för att få bukt med knät samt simning. Jag riktigt ser hur min kondis sakta men säkert åker ur min kropp och seglar iväg ut i atmosfären. Jag som till och med hade tänkt gå på mitt första 75-minuters spinningpass med Lina imorgon. Bye, bye långspinning.
Vad är den bra nyheten då? Ja, det är att jag iallafall får simma. Alltid något. Plus att jag fått flera övningar som jag ska köra järnet med under två veckor.

Ikväll blev det iallafall ett spinningpass med efterföljande core. Det var innan jag visste att det inte var så bra för knät. Visst kändes det litegrann, men det var helt okej. Kul var det iallfall och egentligen är jag ganska nöjd med att jag hann spinna innan jag läste mailet. För då hann jag få ett bonuspass!

Nu ska jag bli bra i knät igen!

Simnings-fokus i två veckor framöver.

3 kommentarer:

  1. ÅH inte spinning heller? Tusan också! Men får se det positiva, nu kommer du få befinna dig i den härliga simbubblan, då får vi köra ett pass tillsammans! Håller tummarna för ditt knä nu!!

    och TACK för din fina kommentar! Blir så glad!:)
    Bästa Linda!!

    SvaraRadera
  2. Lina, du är en enda stor bubbla:)

    SvaraRadera
  3. Sim sim sim! Vi kanske ses ikväll?

    SvaraRadera