onsdag 18 januari 2012

Premiärtur

Igår skulle jag egentligen ha sprungit ett kort distanspass enligt schemat från coachen. Men det har varit lite strävt i halsen, så jag tog ytterligare en vilodag och slog en pling till vårdcentralen istället. Tänkte att det var dags att någon fick ta en titt för att se om jag endera behöver penicillin eller om jag kunde börja träna så smått. Styrde stegen till vårdcentralen idag där en sköterska topsade halsen och efter fem minuter kom resultatet; jag har ingen halsfluss. Hurra, hurra!
Så idag har jag äntligen fått snöra på mig bugsen. Det blev en väldigt lugn runda, där klockan stannade på 6,8 km. Visst känns det i kroppen att den inte är tipp-topp, men samtidigt blev jag lite förvånad att det ändå kändes så bra. Jag hade förväntat mig att det skulle kännas tungt och att flåset skulle vara nere på noll.
För att toppa det hela tog jag upp coachens plankan-utmaning när jag kom hem. Sist stannade jag klockan på 2,45. Idag plussade jag på ytterligare några sekunder. Snart blir det rekord!

Vågar inte tänka på hur långt coachen har
kommit vid det här laget...

2 kommentarer:

  1. Bra att du håller igång din planka-utmaning. Hmm, kanske borde kopiera den? Den som lever får se, jag är dålig på hemmaträning tyvärr, men det kanske kunde bli ändrig på det om man inreder nån hörna med lite träningsgrejjer...

    SvaraRadera
  2. Åh skönt att det inte var halsfluss!

    Bra jobb med plankan!

    Kul att du köpt cykelskor!:) Du kommer märka skillnad! Det viktiga är ju att du har rätt clips till spinningcykeln, så mtb-skor borde fungera!

    Ses vi på spinnen på lördag då? Har du något planerat på eftermiddagen? kanske en fika då? :)

    SvaraRadera