tisdag 3 januari 2012

Slirig backe

Det blev mycket uteaktiviteter idag, tack vare snön som formligen har vräkt ner under natten och större delen av dagen. Det var ingen lätt snö heller; nollgradigt = blötsnö = tung skottning = biffiga biceps! Det tog rätt lång tid att skotta gården, så det måste räknas som ett ganska bra träningspass.
Sen följde 1 timmes madrass-åkning med barnen där både jag och mannen tjuv-körde backintervaller varenda gång vi skulle upp för pulkbacken.
Det fick bli en miniuppvärmning inför mina backintervaller idag. Kort backe stod på schemat, där jag skulle tänka på höga ben, tryck i steget, räta upp överkroppen bland annat. Jag började med 3 km uppvärmningsjogg innan jag var framme vid min lilla backe. Valde en vid "guldkusten", tyvärr både oplogat och mörkt. Men jag körde på. Snyggt var det inte; höga ben fanns inte på kartan, mer grodben som fick parera i snön. Försökte få så hög fart som möjligt genom att ta kortare steg och hjälpa till med stora armrörelser.
Mia hade skrivit 8 stycken i schemat, men idag körde jag fröken duktig-stilen och klämde till med 11 stycken. Var rätt mör efteråt. Avslutade med ca 3 km nedjogg och styrka; armhävningar, ryggresningar, situps, triceps-dip och en promenad med gröna gummibandet.
Därefter blev det stretch och ett ordentligt kvällsfika.
Däremot fuskade jag med plankan idag på grund av att mina armar var gelé efter tricepsövningen. Måste ta igen det imorgon, vilket innebär 20 extra sekunder...

Här slirade jag upp och ner, fram å tillbaka, i mörkret.

Stan utgjorde den enda ljuskällan, men alldeles för långt
bort för att lysa upp min backe.

Någonstans där i mörkret så är jag rätt glad och nöjd
över mina backintervaller.

2 kommentarer:

  1. Guu vad du sliter! Bra jobbat Linda! I snön måste det ju vara tookjobbigt! Det kommer bli konstigt att byta ut barmark till snö. Här känns det ju som att våren är på väg, ganska önsketänkande!

    Ikväll lyfter planet! Hoppas vi ses snart! :)

    SvaraRadera
  2. Ja vad kul! Då ses vi imorrn :) Hoppas på lite bättre promenadväder imorrn. Idag var det slirigt och halt och lite lurigt underlag.

    Jag skriver mitt mobnr utifall du behöver höra av dig. Postar ett nytt inlägg så får du gärna ta bort det när du skrivit ner det :)

    SvaraRadera