måndag 23 januari 2012

Schwimmen bitte schön

Attans vilken träningsvärk jag har i vaderna idag. Den går inte av för hackor. Det är klart; från soffläge till 2 mil löpning så kan man inte räkna med annat. För att lindra den åkte jag till badhuset. Tänkte att några längder i bassängen skulle mjuka upp kroppen lite. Det var ett tag sedan jag simmade, faktiskt flera månader sedan, men det gick bra. Åtminstone andningen. Det var värre med tekniken. Jag har nog kryssat över hela simbanan, tur att det var lite folk!
Känner hur jag ålar fram med kroppen från sida till sida, försöker verkligen att hålla den rak men det är svårt. Målet var 60 längder, men när jag fixat det så tyckte jag att 70 lät mycket bättre så jag simmade på. När jag kommit till 70 så tänkte jag att nu är det ju bara 10 längder kvar till 80, så jag fortsatte. Men sen var det finito eftersom bastun hägrade.
Försökte massera vaderna i bastun och körde sen en extra stretch, får se om det känns lite bättre imorgon.

Veckans schema har kommit och denna gång innehåller det tusingar, ett distanspass och ett långpass. Tusingarna är ingen favorit, men det är bara att tugga i sig. De ska inte gå supersnabbt eftersom det fortfarande räknas som en "kom-igång-fas"; under fem-minuterstempo, vilket jag borde klara.

Som sagt; inte så mycket folk.

Dottern: "Men mamma, vad rynkig du är kring ögonen.
Har du haft simglasögon?"
Jag trodde det var min analkande 40-årsdag som speglades
i mitt ansikte:)

2 kommentarer:

  1. Härligt med sim sim! Kom precis hem efter morgonsimmet, härligt sätt att väcka kroppen! :)

    Vad gör bruden tors/fre? Funkar det med lunch eller fika då? :)

    SvaraRadera
  2. Du är gjord av järn Lina, som orkar kliva upp i ottan för en simtur;)
    Angående vår date, jag sms:ar dig! Vill så gärna ses!!

    SvaraRadera