tisdag 24 januari 2012

Tusingar

Dagens pass bestod av tusingar. Blygsamma fyra till antalet, men nog så jobbiga ändå!
Körde igång med uppvärmningsjogg i dryga kilometern innan jag knäppte igång intervallerna på Garmin. Direktivet från coachen var att jag skulle ligga under 5-minuterstempo per kilometer med 2 minuters vila mellan varje tusing. Ville inte öppna för hårt i början så att jag skulle krokna på slutet, men det visade sig att jag disponerade farten rätt väl för jag höll tempot rätt jämnt alla intervaller igenom.
Den sista tusingen var så jobbig att jag faktiskt trodde att jag skulle kräkas, jag lät nog som ett lokomotiv där jag stånkade fram. Nu är det iallafall avklarat och jag känner mig väldigt nöjd med att få bocka av veckans kvalitetspass, ser fram emot ett lagom distanspass och en mysig långpanna senare i veckan.

Hade även en kär återträff denna kväll! Termometern visade -15 grader vilket innebar att Trynet fick rotas fram ur sin gömma och luftas för första gången denna vinter. Det är verkligen stor skillnad att springa med masken när det är kallare ute, känner mig betydligt fräschare i luftrören efteråt. Kan varmt rekommendera det till alla er som kämpar på med vinterlöpningen! Hur fräscht det är innanför masken under löpningen behöver jag kanske inte gå in på...

Det här trynet känner ni igen va?

Skulle inte klara vinterlöpningen utan det!

2 kommentarer:

  1. Hej Darth Vader ;) vad kostade masken?

    SvaraRadera
  2. Darth Vader är ju bättre än Trynet:)
    Köpte den förra vintern och om jag inte minns fel så gav jag ca 400 kr för den. Dyrt, men helt klart värt varenda krona om man bestämt sig för att fixa alla pass ute under vinterhalvåret.

    SvaraRadera