måndag 16 januari 2012

Styrka

Redan igår kväll packade jag ryggsäcken med ombyte till Linas spinning och corepass. Bokade passet under dagen och avbokade senare under eftermiddagen. Jag vågar helt enkelt inte chansa. Halsen har inte gjort ont idag, men det har känts lite när jag sväljer. Har ett kortdistanspass på schemat imorgon och jag vill så gärna springa, så jag tog det säkra före det osäkra. Men tankarna har funnits i spinninglokalen ett flertal gånger under kvällen...
Men något ville jag göra, så jag körde igång appen med Nike Challenge här hemma. Rustade mig med hantlar, som egentligen skulle vara kettlebells, och körde igång ett 30-minuters styrkepass. Och oj vad jobbigt det var. Uppvärmningen bestod av utfallsstegspromenad och lätt jogg i två minuter, följt av övningar av alla de slag; armhävningar, situps, plankan, hantellyft i olika varianter, burpees - allt varvat om och om igen. Jag blev till och med svettig! Känns skönt att ha gjort en liten aktivitet iallafall. Men jag är laddad för mer!

Inte lika kul som gymmets corepass kanske...

...men nog så jobbigt för ett sicko som legat på soffan i
snart två veckor.

2 kommentarer:

  1. Åh jag saknade dig idag Linda!
    På lördag kör jag, hoppas du kan vara med då! Vill du med på sim efteråt? :)

    Idag blev det inget sim, tänkte nog köra sim imorgon i ottan, lite omväxling :)!

    Bra jobbat med styrkan!!

    Och nu håller jag mina tummar och tår att du får hålla dig frisk och kry!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kollade helex lasse men det var en lång lång väntetid :( så fick tips om city rehab, Krystof, hoppas hoppas nu!!

    SvaraRadera