fredag 30 september 2011

Nu är det tomt...

Nu har min löparkompis åkt hem. Det är tyst och tomt, ja om man bortser från barnen... Om det inte vore för att vi 1) jobbar för mycket och 2) mannen är allergisk så skulle jag gladeligen skaffa en hund. Tänk vad kul att alltid ha någon som vill följa med ut och springa! Och som är lika glad oavsett om det blir en kort eller lång runda.
Frankie Boy!

Igår kom det ett sista mail gällande anmälan till Göteborgsvarvet. Jag hade bestämt mig för att välja bort det nästa år. Det finns ju faktiskt en halvmara här i stan som går vid ungefär samma tidpunkt som jag tänkte att jag kunde springa istället.
Men så fick jag liksom lite panik när det där mailet kom, anmälningen skulle stängas vid lunchtid igår eftersom det var näst intill fullt. Jag slängde in en anmälan och snabbkollade med mannen om han hade lust att hänga på - och det hade han - så då anmälde jag honom samtidigt. Varvet är ju ett jättehärligt lopp att springa eftersom det är folk längs med hela banan som hejar och allt är så välorganiserat! Däremot vet jag inte riktigt vad målet ska vara denna gång, klart det skulle vara kul med en bättre tid, men jag måste nog känna efter vad jag vill och konsultera coachen lite...

Ikväll blev det simning. Jag nöter på med mitt crawlande och sväljer mindre och mindre vatten för var gång jag är i bassängen. Tyvärr kan jag INGENTING när det kommer till teknik, men jag tar mig framåt iallafall. I slutet av passet så testade jag skillnaden mellan att andas på tre armtag (som jag gör) och 4 armtag. Det kändes som att det gick fortare när jag andades på vart fjärde armtag, men jag tror inte att jag skulle orka simma så i det långa loppet - jag skulle få för lite syre helt enkelt.
Provade också att andas på vart annat armtag, och då gick pulsen upp rejält.
Avslutade med en riktig fredagsmys-kväll med ost, kex, lufttorkad skinka, grönsaksstavar och frukt. Till detta ett glas vin. Och nu är jag så där skönt trött, det blir bra med lite skönhetssömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar