måndag 5 september 2011

Glad i hjärtat!

Tillbaka från fjällen. Det har varit jättemysigt och avkopplande på alla sätt. Man önskar bara att dygnet hade fler timmar så att man hann göra mer, men sist jag kollade hade det fortfarande "bara" 24 timmar...
Vi hann med vandring, svampplockning, bad och bastu och givetvis en hel massa god mat och dryck. Dessvärre ingen MTB-tur, men nåt ska väl finnas kvar att göra tills nästa gång!

Saxnäs, here we come!

På väg uppför Satsberget för att hitta kantareller.

Passerar flera små fjällbäckar...

...stöter på en och annan fjällämmel...

...innan vi når kåtan där vi ska käka lunch.

Värsta lyxkåtan med renskinn!

Till slut hittade vi dem!

Det blev några kilo.

Riktigt god mat varje kväll, så himla lyxigt!

Passerade Storuman på hemvägen. Såg inte till Björn och Heidi annat än på skylten:(

Har testat att springa med krasch-knät igen. Idag gick det bättre! Sprang en knapp mil (9,8 km) och knät kändes inte förrän efter ca 7 km. Jippiee! Det kanske är på väg att försvinna. Höftbekymret är dock kvar, men det känns mer som en gammal kompis som jag inte oroar mig för lika mycket. Knäna däremot är inte skoj att få problem med. Ska försöka att köra prehab-träning så ofta jag kan för att stärka upp dem nu under vintern. Jag är kass på sådant, så det blir en liten utmaning i sig.
Kände däremot att kondisen har försämrats lite. Så snart jag lade mig i ett behagligt tempo så pep Garmin. Det har inte blivit så många konditionspass på sista tiden, men det blir förmodligen ändring på det nu när knät verkar funka bättre!

Så nöjd med dagens pass!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fantastiska bilder!
    Så vackert och njutningsfullt!

    Skönt att löpningen börjar kännas bättre! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lustigt det där med fjällen. Även om man bara åker över en helg så känns det som att man varit borta jättelänge:) Måste ha med lugnet och tystnaden att göra. Det är verkligen vackert!

    SvaraRadera