onsdag 7 september 2011

Som ett brev på posten

Mannen har varit däckad i förkylning sen i söndags kväll. En riktigt ordentlig en med feber och hosta. Jag har deklarerat att jag INTE kommer att drabbas av hans baskilusker, jag är frisk som en nötkärna och kommer så förbli.
Ajajaj, det är aldrig bra att vara kaxig. Man får liksom äta upp det i slutänden... Javisst, förkylningskänningarna smög sig på mig på jobbet idag. Känner mig trött, frusen och har en svag känsla av  bomull i huvudet. Jag hoppas att det är för att jag suttit instängd i ett kallt litet rum med dålig ventilation under större delen av dagen, och INTE för att mannens baciller har smugit sig på mig i lönndom. Därmed blev det inte någon aktivitet ikväll. Gårdagskvällen spenderade jag med goda grannen i en 1,5 h lång powerwalk. Jag var svettig (!) när jag kom hem och idag har jag träningsvärk vid vristerna. Så det är alltid något!
Nu ska jag försöka få extra mycket sömn inatt så att jag inte däckar i en praktförkylning. Sömn och bra mat är a och o när det gäller att hålla sig frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar