fredag 16 september 2011

Simma(t) lugnt.

Badhuset, here we come!
Crawlpass nr 2 är avverkat. Vi, alltså familjen, körde en repris av förra veckans fredagsmys. Är ju inte direkt frekvent simträning jag håller på med när det blir en gång i veckan, men har jag tur spräcker jag det en vacker dag genom att lägga till ytterligare ett pass i veckan.
Hur som helst, ett crawlpass blev det ikväll och det gick riktigt bra. Idag bestämde jag mig för att räkna längderna och tänkte att jag inte skulle ge upp förrän jag var uppe på 80 längder. Och tänk, det gick vägen. Givetvis kan jag inte simma 80 längder rakt av, jag måste pusta lite mellan varje längd (kan inte ens vända så där snyggt när man kommer fram till kanten som de riktiga simmarna kan, utan jag hänger och hasar mig sidledes efter kanten). Tog till och med en fika-paus med en krämbulle och festis när jag simmat 58 längder. Det satt bra! Sen avverkade jag de sista 12 längderna varav den sista blev en tävlingslängd mellan mig och mannen. Jag bad honom att simma så snabbt han kunde bredvid mig, sen räknade jag klara-färdiga-gå och drog iväg. Jag såg honom jämsides och lite strax framför mig hela tiden, men vi kom in samtidigt i mål. Inget jag kände mig glad över eftersom jag snabbt insåg att han ville vara snäll. Han skyllde på sin förkylning, vilket i och för sig är sant...
Efter simningen satte vi oss i bubbelpoolen och det var så lyxigt att ligga där i det varma, bubbliga vattnet och bara slappna av! Snacka om fredagsmys!

Imorgon siktar jag på ett cykelpass med Lina kl 10,00. Det gäller bara att komma upp i tid så att jag inte sover för länge och såsar bort halva morgonen...

Jättestolt över mina 80 längder crawl!

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Grymt med 80 längder crawl!
    Är det i gammelstad ni är och simmar? Bubbelpool låter lyx, dit vill jag också åka och simma! :)

    Hoppas vi ses imorgon :)!

    SvaraRadera
  2. Jepp, vi var i Gammelstads badhus, lite barnvänligare:) Lyxigt med bubbelpool, men deras ångbastu är inte lika bra som på Pontusbadet...

    SvaraRadera