söndag 18 september 2011

Cykling kanske inte är min grej?

Idag fick hon äntligen komma ut, Contessan. Vi åkte i och för sig ingen lång tur, men skrapade ihop 2,5 mil i det enormt vackra vädret! Har däremot börjat få kalla fötter när det gäller Vätternrundan. 30 mil är lååångt. Och det kommer säkert kännas extra lååååångt(råkigt) eftersom jag inte kommer att ha något sällskap.
Kanske hittar jag någon stackare som förbarmar sig över mig och följs för att vara snäll. Eller så gör jag det inte. Och då hinner man tänka mycket där i sin ensamhet, 30 mil runt Vättern...
Contessan tvekar nog inte till Vätternrundan. Men jag.

3 kommentarer:

  1. 30 mil är nått att bita i, har tack gode gud ingen erfarenhet av det! :) klart du hittar någon att gruppera dig med, man får massa nya kompisar, om än bara för en dag... kör hårt! /c-m.

    SvaraRadera
  2. Det finns alltid någon att köra med på de flesta motionslopp. Ju längre desto enklare att hitta någon. Kolla med någon lokal cykelklubb så löser det sig säkert :)

    SvaraRadera
  3. Ja, kanske jag hittar någon som har lust att trampa i mitt tempo. Är rädd att de som är med i cykelklubb vill köra järnet och det vill inte jag, iallafall inte i 30 mil:)

    SvaraRadera