fredag 9 september 2011

Fredagsmys!

Ikväll har vi kört fredagsmys med barnen på simhallen. Lugnt och skönt, några andra barnfamiljer men gott om plats! Jag och mannen har tränat crawl medans barnen har åkt vattenrutchkana och simmat intill oss. Mannen överraskade mig med en liten present idag; jag fick ett par simglasögon! Hade tidigare under dagen införskaffat en badmössa så att jag ska slippa ha håret för ansiktet när jag simmar. Jag blev jätteglad över glasögonen; nu är min åk/sjösjuka ett minne blott när jag kan se vart jag simmar.
Jag är riktigt stolt och glad över min egen insats idag. Det tog några längder innan jag förstod hur jag skulle synka andningen med armtagen, men jag nötte på i en hel timme!  Gäller "bara" att få kläm på tekniken och  det är tur att jag har MacGyver till min hjälp, han funkar som en PT och tipsar mig om vad jag ska tänka på. Det bästa av allt; han är gratis!
Önskar att jag hade räknat längderna, men jag hade så fullt upp med andning och kallsupar så det var stört omöjligt. Har säkert svalt halva bassängen, tror till och med att jag har vatten i bihålorna. Men det var himla kul! Har däremot lååångt kvar innan jag får något flyt i det hela och kan simma flera längder på raken.

Good bye åksjuka:)

1 kommentar:

  1. Härligt!

    Vi var också i simhallen idag, grym start på helgen! :)

    SvaraRadera