tisdag 20 september 2011

Distanspass

Rev av ett vanligt distanspass ikväll. Eftersom jag har lite motivations-bekymmer när det gäller löpningen för tillfället, så bestämde jag mig för att inte titta på klockan medans jag sprang. Det skulle bara vara ett lugnt pass där jag skulle njuta av den sköna kvällen. Jag fixade det riktigt bra. Kikade lite på klockan i början, men sen lade jag ner det. Bestämde rutten allt eftersom jag sprang. Kändes skönt att inte ha en bestämd runda utan bara ta det allt eftersom. Fick ihop 14 km och höll ett 5,04-tempo. Får vara okej, ska försöka att inte fokusera alltför mycket på kilometertiden den kommande tiden. Just nu gäller det bara att få kontinuitet i löpträningen och inte känna press och stress över tider, det får vara mitt närmaste mål med träningen i höst.

4 kommentarer:

  1. Kul och läsa att det kändes bra! Tycker du höll ett bra tempo, grym du är!

    På mina paddlar så stod det att de är från 14 år och uppåt, så det var inte någon direkt storlekshänvisning. C-M beställde ett annat par i Medium och de var mindre än mina, så jag vet inte om jag kanske fått för stora, men de kändes bra i alla fall! Åh det är så kul och simma nu,vill göra det hela tiden :) Paddlar är helt klart ett jättebra hjälpmedel och så tränar man ju styrka också :)

    SvaraRadera
  2. Min man beställde ett par paddlar för några veckor sedan, men de är ganska stora så de är nog inte bra för mig.. Ska beställa ett par egna när jag blivit bättre på att simma:)
    Hade gärna kommit på ditt långa spinningpass igår, men jag får sikta på nästa vecka istället:)

    SvaraRadera
  3. Smart att inte titta för mycket på klockan. Jag har slutat använda min gps. Jag försöker fokusera på antalet timmar/vecka och så blandar jag så att det blir kul. Snart kommer du att susa fram!

    SvaraRadera
  4. Åh, hjälp. Du menar att jag måste avgifta mig från klockan. Vet inte om det ens är möjligt:-D Ett löppass utan Garmin = inget pass... Usch, vad det låter hemskt - men det är den bistra sanningen:)

    SvaraRadera