tisdag 21 augusti 2012

Ytterligare en lyckad sväng!

När klockan ringde imorse övervägde jag för en kort stund att kliva upp och ta en morgonjogg. Termometern visade svala grader och solen tittade fram så smått. Men raskt kom jag på andra tankar när jag insåg att jag bara skulle hinna springa max 6 kilometer innan det var dags för övriga morgonbestyr.
Det fick bli kvällslöpning istället, dessvärre i regn och blåst så det var bara att plocka fram långa tights och jacka. När jag väl kom igång kändes det som om jag kommit i klimakteriet; så snart det inte blåste motvind blev jag varm och ville slita av mig jackan men så blev det blåsigt igen och då var dragkedjan uppe under hakan.
Sprang över Porsön, Björkskatan, Lulsundet och hem igen. Lät benen pinna på i sitt eget tempo och fick bara känning av knät i en nedförsbacke, det släppte så snart jag kom in i den vanliga lunken igen.

Lägg till bildtext
Skramlade ihop 11,5 kilometer innan jag var hemma. Avslutade med stretch och kvällsfika. Nu ska jag vila från löpningen i två dagar så att jag inte överanstränger knät. Hoppas vädret blir bättre så kan jag ta en cykelsväng istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar