söndag 26 augusti 2012

Bassängsimning

Gammelstads badhus har öppnat igen efter sommaruppehållet. Vi åkte dit på förmiddagen för att avverka några längder, lite bra psykologisk pepp för min del eftersom jag gruvar för simningen nästa lördag. Jag borde egentligen ha tagit på mig våtdräkten och knallat ned till stranden här nedanför men jag är frusen och tycker inte att simning i öppet vatten är så kul (mörkt och svårt att navigera - ja jag vet att övning ger färdighet men så blir det inte den här sommaren) så då fick det bli bassäng istället.

Det blev 1,5 kilometer i en näst intill tom bana, resten av badhuset var knökfullt av badande barn och deras föräldrar. Snacka om lyxigt!

På eftermiddagen kom en mindre angenäm huvudvärk smygandes. Den hänger fortfarande i i skrivande stund och när mannen tog sina rullskidor och drog iväg på en runda så tyckte jag synd om mig själv men träning lär inte lindra min skallebang. Det blir en tidig kväll, så hoppas jag att jag vaknar pigg som en nyponros imorgonbitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar