söndag 5 augusti 2012

Triathlonpass

Min planerade träning idag var att springa en mil. Men så lockade mannen med en triathlonutmaning och efter en del funderande hakade jag på.
Vi svidade om till våtdräkterna och traskade ner till stranden. Kvällen var så otroligt fin, knappt någon vind, varmt och soligt. Vi hoppade ner i vattnet och bestämde oss för att simma 400 meter. Jag har gruvat rätt mycket för den kommande triathlontävlingen som vi ska ha via jobbet, just på grund av simningen. Ikväll gick simningen ganska bra. Jag blir väldigt andfådd, men det var lättare att simma idag eftersom det inte blåste så mycket och därmed inte var så mycket vågor. Men som sagt, jag tycker att andningen är jobbig och jag blir trött även om sträckan inte är så lång.

Därefter traskade vi hem igen, bytte om till cykelkläder så fort det bara gick och trampade iväg. Vi hade som mål att cykla 2 mil och landade in på 2,4 mil. Idag lyckades jag äntligen komma upp i ett snitt på 31 km/h, första gången jag kommit upp i ett snitt över 30 sen jag började cykla! Cyklingen kändes så bra ikväll eftersom kvällen var så fin och benen pigga!

Landade in hemma och bytte snabbt om till löparkläder och sprang iväg längs gång-och cykelvägen som löper längs stranden. Tyckte benen kändes bra, lite öm över knäna men det släppte rätt fort. Benen pinnade på och vårat mål på 5 kilometer blev till slut 6,1 km.

Stretch, dusch och sedan kvällsfika och kroppen känns helt okej. En toppenavslutning på en fin dag och en skön helg! Imorgon väntar jobbet på mig igen.

Sim, cykel, spring - vilken skön träningskväll!


2 kommentarer:

  1. Heja heja heja! :) Kul med triathlonpass! Du kommer fixa tävlingen! Härligt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du Lina. Jag tänkte på dig när jag höll på som bäst. Jisses, det här är ju bara en piss i Mississippi jämfört med en IM. Du gör det fantastiskt bra:)

    SvaraRadera