lördag 25 augusti 2012

Lite blått, smått å gott

Gårdagen blev helt träningsfri. Inget jag hade planerat, men tiden spenderades med middagsgäster - det vankades surströmming - och när sista tuggan svalts av efterrätten och gästerna sagt tack och hej så fanns det inte kvar någon tid för träning.
Kanske lika bra det för imorse när jag vaknade så var ögonen svullna och kroppen trött och seg. Effekter av surströmmingen? Nej tyvärr. En förkylning verkar vara på gång och jag blir inte förvånad eftersom så många på jobbet är rejält förkylda.
Spenderade dagen i blåbärsskogen med familjen, syster och hennes man och bestämde mig för att inte träna överhuvudtaget idag.
Men givetvis kom jag på andra tankar eftersom det liksom kröp i kroppen på eftermiddagen. Följde med mannen ut på en väldigt långsam 5-kilometersrunda för att känna i vilken form kroppen kunde tänkas vara i.
Det gick bra, tack vare det långsamma tempot, men jag känner nu så här efteråt att förkylningskänslan fortfarande finns kvar.
Lite surt, om exakt en vecka går min triathlondebut av stapeln och jag vill gärna vara fri från förkylningar och andra eventuella sjukdomar.
Det blir spännande även om jag gruvar för simningen. Men som sagt, jag är gärna frisk när det är dags!

Yummie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar