måndag 20 augusti 2012

Löparknä-massage

Ikväll skulle det cyklas, det var planen. Men middag skulle lagas, dottern hämtas från kompis, kvällsfika skulle fixas, bakning till jobbfikat imorgon, högläsning ur bok, telefonsamtal ringas, dotter som ville prata en extra stund innan släckning och vips! så var klockan 21,30 och jag ides helt enkelt inte kasta mig på hojen.

Istället blev det ett litet styrkepass här hemma; diverse bålövningar, armhävningar och slutligen en hel del rullandes över en pet-flaska fylld med varmvatten. Jag äger tyvärr ingen foam-rulle, men fick tipset att fylla en flaska med varmvatten och rulla fram och tillbaka över lårets yttersida för att massera senan som löper där. Lite rehab för löparknät med andra ord. Skönt är det inte, men jag tycker att det gör lite skillnad. Eller så är det psykologiskt.

Även armarna får sig en genomkörare när man rullar fram och tillbaka
över flaskan.
Har för övrigt gått omkring och känt mig så glad över gårdagens löpning idag, längtar redan tills imorgon när jag får testa igen. Blir spännande att se om det blir ytterligare en smärtfri runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar