onsdag 8 augusti 2012

Mtb-pass

Ikväll tog jag och mannen våra mountainbikes och cyklade iväg bort till Mjölkuddsberget. Vi har inte cyklat mtb på hela sommaren så ett pass ville vi iallafall hinna med innan det är för sent.
Det roliga med Mjölkuddsberget är att det finns alla möjliga underlag på stigarna; vanliga stigar med jord och barr, stigar med gräs, stigar med rötter och stigar med sten. Vi landade in på dem alla; svårast var de med sten och jag lyckades göra två praktvurpor eftersom jag inte fick loss clipsen i tid.
Vi var ute i 1,5 timme och jag hann bli trött i hela kroppen, men det är himla kul - man cyklar med en leende på läpparna mest hela tiden!

Tidigare idag var jag iväg till sjukgymasten. Han rekommenderar mig att springa 3 pass i veckan och sen satsa på alternativträning. Löpningen får vara mellan 40 till 65 minuter långa så länge det känns bra och alltid med minst en vilodag emellan.
Han pratade även om att spruta in kortison i slemsäcken, men där sa jag stopp. Jag vill bli bra på "vanligt" sätt, även om det kommer att ta tid innan det är helt bra.
Tycker ändå att det känns bättre och bättre även om jag har känning ibland. Det går åt rätt håll i allafall!


1 kommentar:

  1. Snygg mtb-brud!! Bra jobbat i skogen! Drömde att jag var i Luleå inatt, hoppas jag snart kan komma upp på besök! Saknar!

    SvaraRadera