onsdag 22 augusti 2012

I sann Kalla-anda

Regnet öste ner i hundranitti idag. Inte blev det någon cykelrunda då, inte.
Väntade tills ovädret dragit förbi och spände på mig rullskidorna istället. Knappt någon trafik alls när jag stakade mig mot Mjölkuddsbanken och sedan vek av mot Coop Arena. Luften var så där skönt höstig och helt vindstilla. Fick bra snurr på skidorna och 7,5 kilometer senare var jag hemma igen.
Kan inte säga att jag blev trött precis, man måste nog åka längre och fortare om man ska bli utpumpad av rullskid-träning. Men när flytet uppstår i stakandet så känner jag mig nästan som Charlotte Kalla.
Fast jag är glad att hon inte åker bredvid mig, för då skulle min känsla snabbt raseras.

Det har blivit rätt mörkt på kvällarna. Tänk om det är
Charlotte Kalla på bilden och inte jag?
Vem vet?

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat! har inte provat rullskidor, men sneglade på ett par på Stadium idag. Är det nått att ha? (jag är inte så duktig på vanliga skidor, men jag har bra grejjer och åker rätt ofta på isen utanför huset) /c-m.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eftersom jag ska köra Vasaloppet och har noll och ingen skidvana/teknik, så ser jag rullskidåkningen som en extra bonus; att få tjuvstarta i väntan på snön. Jag tror att det är riktigt bra träning även om jag inte lyckats bli utpumpad på samma sätt som av löpning, cykling eller simning.
      Men spaghettiarmarna får sig iallfall en rejäl genomkörare:)

      Radera