onsdag 15 augusti 2012

Middagsrunda

Efter jobbet svidade jag och mannen om till cykelstassen och trampade iväg mot Boden. Vi cyklade via Avan och Unbyn. Vädret har återigen varit helt fantastiskt, lite blåsigt men vi hade tur att ha vinden i ryggen hela vägen till Boden.

Vätskepaus i Avan.

Väl framme i Boden letade vi upp en restaurang med uteservering där vi käkade dagens middag. Det blev tigerräkor med thaibasilika och grönsaker - så himla gott!

Jag hann bli lite kall när vi stannade av, men som
tur var hade de filtar som jag kunde vira in mig i!

Sen trampade vi vidare hem mot Luleå igen. Nu hade vinden mojnat något, så hemvägen blev inte så tung som jag befarat. Dessvärre fick mannen ont i sitt knä, så jag som är van att ligga bakom och åka fick nu tidvis ligga sida vid sida och känna på vinden. Det gick inte så fort. Men det är bra träning det också! Vi landade in hemma till slut och klockan stannade på 8,2 mil. En helt perfekt liten middagsrunda.

2 kommentarer:

  1. Så snygg du är Linda! Vilken fin cykeloutfit! :)
    Låter som en riktigt härlig tur!

    Tack för support och värmande ord på bloggen!:) Imorgon beger jag mig till kalmar och får väl då ännu mera pirr i magen under pre-race mötet ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller alla tummar och tår för att IM går bra för dig och att du har en riktigt rolig träningsdag på lördag!

    SvaraRadera