lördag 2 juli 2011

Sällskap

Idag har vädret varit lite halvgrått  och regnigt vilket resulterade i en del inomhusaktiviteter. Mot kvällen sprack det tunga molntäcket upp och solen kom, det blev en superhärlig kväll. Hela familjen tog sig ut på promenad/cykel/löptur. Hade turen att få med mig min 8-åriga dotter på cykel hela löprundan igenom. Hon pinnade på med sin lilla cykel ivrigt pratandes medan jag hummade till svar - så mycket mer orkade jag inte konversera men det bekom henne som tur var inte.
Jag försökte köra ett snabbdistanspass, men fick vid vissa tillfällen dra ner på takten för att hjälpa henne över vid korsningar eller dirigera henne rätt så att hon inte skulle bli överkörd. Slutade lyckligt iallafall och mamman fick sig en 8-km-runda i 4,40-tempo.
Därefter körde jag ett styrkeprogram för bålen som jag fått av herr sjukgymnast. Målet är att jag ska fixa 5 varv. Ett varv består av 5 övningar med 8-16 upprepningar per övning. Har kämpat på med det där schemat i en dryg vecka. Idag fixade jag det under mycket stånkande, jippieee! Fasiken vad jag kommer bli stark innan sommaren är slut!

På tal om stark, du har väl inte missat att följa coachen i hennes Fotrally-tävling? Jag är så imponerad av hennes pannben, det måste vara fruktansvärt tjockt! Än mer imponerad blir jag när hon står på ett par klackar några timmar senare, redo för partaj när hennes vän ska gifta sig. Det är vad jag kallar pannben!
Grattis till en fin 4:e-plats Mia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar