tisdag 26 juli 2011

Terrängpass

Idag tog jag igen lite av gårdagens missade träning.
Det blev 7,5 km terränglöpning med ett styrkepass (!) efteråt. Orkade 5 varv på mitt core-program som sjukgymnasten gjort, samt några varv med hantlarna för axlar, biceps och triceps.
Terränglöpning är riktigt bra för flåset. Nackdelen är just flåset - man vet att man lever när man pustar och frustar i uppförsbackarna. Värst är det ju när jag ska springa om någon (jag har det syndromet, om någon ligger framför mig måste jag bara förbi!), dom måste bli livrädda för att de kanske måste göra hjärt- och lungräddning på mig längre fram. Det positiva för mig är att jag har musik i öronen så jag hör inte mig själv. Jag känner mig med andra ord hur otränad som helst när jag springer terräng.
Men jag är nöjd med dagens insats!

MarathonMias utmaning kommer att gå av stapeln imorgon, onsdag. Det är då hon ska köra sitt pass och jag tänkte beta av mitt i samma veva. Fast jag kommer att ladda upp med ett IKEA-besök innan, så min utmaning blir desto hårdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar