lördag 30 juli 2011

Aaargh!

Coachens utmaning var sannerligen något att bita i. Jag kunde inte tänka mig att det skulle vara SÅ jobbigt.
Tog mig an passet igår och idag känner jag att jag har en rumpa. Träningsvärken var lindrig imorse, men den har arbetat upp sig ordentligt under dagen.
Passet såg liksom lite lagom jobbigt ut på pappret, styrkan var det jag gruvade mest för. I verkligheten var löpningen minst lika jobbig.
Värmde upp i 10 minuter. Därefter följde korta intervaller; 30 s, 60 s, 90 s. 30 s vila mellan de två första intervallerna och styrkepass i den tredje vilan; benböj, armhävningar, crunches.
Därefter intervaller igen; 45 s, 90 s, 120 s. 30 s vila mellan de två första, därefter styrkepass; utfall, armhävningar, omvända crunches.
Slutligen intervaller igen; 30 s, 60 s, 90 s. 30 s vila mellan de två första seten och 3*plankan i den sista vilan.
Jag var så trött efteråt. Vet inte riktigt vad jag hade för snittfart på intervallerna eftersom jag inte kunde ställa in Garmin, men jag tittade då och då och farten låg kring 3,18 min/km.
Coachen körde samma utmaning på sitt håll; 13 km uppvärmning och sedan intervallerna i uppförsbacke. Det är strongt. Jag körde mina på flack bana med ca 2 km uppvärmning... Det är inte för inte som hon är bästa coachen!

I vanlig ordning kör jag i mitt eget sällskap. Tråkigt i längden, speciellt vid intervallträning.


Trots ordentlig stretch efteråt är träningsvärken ett faktum idag...

Gårdagskvällen spenderades sedan på krogen med mycket trevligt sällskap. Svängde mina lurviga på dansgolvet - kanske det är därför jag har träningsvärk idag??
Har däremot varit seg hela dagen idag och kan konstatera att det är skönt att kroglivet inte har någon central roll i mitt liv.
Längtar tills imorgon, då blir det ett löppass och kanske lite cykel.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Linda! Jag gjorde inte mina intervaller i uppförsbacke utan på sandig, knixig stig - hann inte i Strömstad där mördarbacken ligger!

    Du verkar vara i grym form tjejen!

    SvaraRadera
  2. Oj, sorry. Jag såg inte att du hade lämnat en kommentar:) Tack så mycket men jag saknar känslan, jag känna att jag har klipp i steget. Men det kommer kanske?

    SvaraRadera